حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 84 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 3×
حاج سید علی حسنی (پیرغلام اهل بیت و از دوستان مرحوم استاد مسکین) :
15 آبان 1393 - 14:14
شناسه : 438
بازدید 2178
260

هر چقدر کارها رنگ خدایی داشته باشد، همان مقدار می ماند _____حاج سید علی حسنی دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ حاج سید علی حسنی (پیرغلام اهل بیت و از دوستان مرحوم استاد مسکین) : «صفت شاخصه آقای مسکین اخلاص بود .هر چقدر کارها رنگ و بوی خدایی داشته باشد، همان مقدار می ماند…» بسم الله الرحمن الرحیم از نام […]

ارسال توسط :
پ
پ
هر چقدر کارها رنگ خدایی داشته باشد، همان مقدار می ماند _____حاج سید علی حسنی

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

حاج سید علی حسنی (پیرغلام اهل بیت و از دوستان مرحوم استاد مسکین) :

«صفت شاخصه آقای مسکین اخلاص بود .هر چقدر کارها رنگ و بوی خدایی داشته باشد، همان مقدار می ماند…»

بسم الله الرحمن الرحیم

از نام آقای مسکین، در ذهن من یک مداح مخلص با صفایی، پر اشکی، پر کاری، دلسوخته‌ای تداعی می‌شود و مداحی که واقعا مخلص است. خودش می‌سوزد برای اهل بیت و دلش می‌خواهد که کاری بکند برای اهل بیت. ایشان قوه جاذبه خوبی داشت مخصوصاً برای نسل جوان و برخورد خوب، همیشه با لبخند برخورد می‌کرد. راهنمایی‌های دلسوزانه، با‌محبتی می‌کرد. مخلصانه، با محبت. حدود ۵۰ سال است با ایشان هم رفیقم هم فامیلم هم خانوادگی رفت و آمد داشتیم. مثلاً برای من کاری پیش می‌آمد، واقعاً همه کارش را رها می‌کرد، می‌رفت دنبال کار من. برای هر کس که از دستش می‌آمد، کار خیری بکند، کوتاهی نمی‌کرد. ایشان اهل خیر بودند و آنچه که در واقع صفت شاخصه ایشان بود اخلاص بود و اگر کاری می‌خواست بکند، برای اهل بیت می‌کرد نه خودش که خودش مطرح بشود یا چیزی گیرش بیاید از نظر ظاهری، بلکه می‌خواست درباره اهل بیت کاری بکند که آنها می خواستند. هم به قدر توانش می‌خواست که خواسته اهل بیت علیهم السلام را مطرح کند در جامعه.  ادامه دهد، کاری بکند خلاصه. قرآنِ در جلسات سنتی داشتند ایشان و در کار خودش موفق بود. و همّش این بود که جلسات در همدان رونق داشته باشد. خب در آن زمان همدان، زمان رژیم گذشته، جوان‌ها را جمع کردن، هنر بود ایشان این هنر را داشت. می‌توانست جوان‌ها را جمع کند، با برخوردش و این کار را کرد الحمدلله.

ایشان بسیار صدای خوبی داشت. صدایش خیلی قشنگ بود. در خواندن مدیحه بسیار موفق بودند. روضه را هم با سوز می‌خواند. منتها یک روش خاص خودش داشت، اقتباس از دیگری نمی‌کرد. اما در دعاخوانی موفق‌تر بود. دعای توسل، دعای کمیل، دعای سمات، دعای افتتاح ماه رمضان، صدای قشنگی داشت. قشنگ می‌خواند. در ذکرهای سقایی هم تبحر داشت. خودش شعر می گفت. آهنگها را قشنگ بلد بود. دستگاه موسیقی هم بلد بود. می توانست آهنگ‌ها را حفظ کند و در دستگاه قرار بدهد. کارها باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد، هر چقدر کارها رنگ و بوی خدایی داشته باشد، همان مقدار می‌ماند. آقای مسکین هم مستثنی نیست از این قضیه. چون هیچکس هیچ چیز ندارد، فقط خداست. رنگ غیر خدایی می‌رود.

کسانی که می خواهند این کار را ادامه دهند اولاً باید مخلصانه باشد، برای رضای خدا فقط. برای خودشان اگر باشد خراب می‌شود. برای رضای خدا. و تدبیر بیاندیشند. بنشینند صحبت کنند که چگونه بهتر می‌شود. اولاً راهنمایی بشوند که صبر و حوصله داشته باشند. آدم‌های خوش اخلاق باشند. برخوردهای خوب داشته باشند. برای رضای خدا. و آدم‌های باسوادی باشند. با سواد قرآنی یعنی اینکه من می‌گویم، نه اینکه قرآن خوان بین‌المللی. کسانی باشند که قرآن در دلشان نشسته باشد اگر چه نتوانند قرآن را با صوت بخوانند. این آدم می‌تواند قدم بگذارد جای پای آقای مسکین و کار بکند. ان‌شاءالله با سید الشهداء محشور شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.